Mijn saldo en facturen

Log in op uw klantenzone om uw facturen en saldo te bekijken. Met enkele muisklikken kan u ook vragen om uw facturen per e-mail te ontvangen en kan u uw domiciliëring en de Zoomit-dienst activeren.
 

Mijn facturen bekijken

Mon compte et factures
In uw Klantenruimte kunt u ook
Titre
Uw voorschotten aanpassen
Illustration
Gérer vos acomptes
Corps

Wijzig met één klik het bedrag of de frequentie van uw voorschotten.

Titre
Beheer uw domiciliëring
Illustration
Gérer votre domiciliation
Corps

Uw facturen worden altijd op tijd betaald. U kiest de dag van de betaling. U stopt wanneer u wil.

Titre
Ontvang uw documenten per e-mail
Illustration
icon-demat
Corps

Wij werken al enkele jaren aan de digitalisering en dematerialisering van al onze documenten.

Vaak gestelde vragen

Wat gebeurt er als ik mijn rekening niet tijdig betaal?

De vervaldag van onze facturen is vastgesteld op 15 dagen. Als u niet binnen deze termijn betaalt, sturen wij u een aanmaning (kostprijs: € 5,36). Indien de factuur onbetaald blijft, sturen wij een laatste ingebrekestelling (kostprijs: € 5,36) alvorens de invordering van uw schuld toe te vertrouwen aan een incassobureau.

Meer informatie: Uw facturen en betalingen

Kan ik mijn factuur in meerdere keren betalen?

Ja, u kan een afbetalingsplan voor uw afrekeningsfactuur bekomen via uw Klantenzone of op eenvoudig verzoek bij onze Klantendienst. U kan het aantal maandelijkse termijnen kiezen, zolang dit maar niet overlapt met de volgende regularisatiefactuur. 

Het is echter niet mogelijk om uw voorschotfacturen in verschillende maandelijkse termijnen te betalen. U kan de periodiciteit voor het ontvangen van de facturen wel wijzigen van dreimaandelijks naar maandelijks. Door maandelijks in plaats van driemaandelijks te betalen, zullen de voorschotten minder hoog zijn, waardoor de impact van de waterfactuur op uw budget wat minder groot is.

Wat is een factuur voor het openen van een rekening?

Wanneer u verhuist, maken wij een factuur op voor het openen van een rekening. Dit omvat alleen het gedeelte van de jaarlijkse bijdrage dat betrekking heeft op de periode tussen de datum waarop u verhuist en 31 december van het lopende jaar. 

De eerste verbruiksrekening wordt opgemaakt bij de jaarlijkse meteropneming. In de tussentijd ontvangt u driemaandelijkse voorschotfacturen.

Hoelang duurt het voordat ik het bedrag in mijn voordeel op mijn factuur ontvang?

Voor zover u in orde bent met al uw betalingen en wij kennis hebben van uw bankrekening, zal de betaling 14 dagen na de vervaldatum worden uitgevoerd.

Zijn voorschotfacturen verplicht?

Ja, de wetgeving schrijft voor dat waterdistributeurs minstens driemaandelijks voorschotfacturen moeten opmaken. Daarom ontvangt u elk jaar 3 voorschotfacturen en een jaarlijkse regularisatiefactuur. De regularisatiefactuur wordt opgemaakt na de meteropname van uw meter. De reeds betaalde voorschotten worden van dit bedrag afgetrokken.  

In het geval van een leegstaand gebouw is het de eigenaar die deze vergoeding verschuldigd is. 

Kan ik maandelijkse voorschotfacturen krijgen? 

Ja, u kan de periodiciteit van uw voorschotfacturen wijzigen via uw Klantenzone. U kan omschakelen van driemaandelijkse naar maandelijkse facturen. Het bedrag van de voorschotten zal dan minder hoog zijn. Hierdoor is de impact van de waterfactuur op uw budget wat minder groot.