Mijn saldo en facturen
Log in op uw klantenzone om uw facturen en saldo te bekijken. Met enkele muisklikken kan u ook vragen om uw facturen per e-mail te ontvangen en kan u uw domiciliëring en de Zoomit-dienst activeren.

Log in op uw klantenzone om uw facturen en saldo te bekijken. Met enkele muisklikken kan u ook vragen om uw facturen per e-mail te ontvangen en kan u uw domiciliëring en de Zoomit-dienst activeren.
Wijzig met één klik het bedrag of de frequentie van uw voorschotten.
Uw facturen worden altijd op tijd betaald. U kiest de dag van de betaling. U stopt wanneer u wil.
Wij werken al enkele jaren aan de digitalisering en dematerialisering van al onze documenten.
De vervaldag van onze facturen is vastgesteld op 15 dagen. Als u niet binnen deze termijn betaalt, sturen wij u een aanmaning (kostprijs: € 6,02). Indien de factuur onbetaald blijft, sturen wij een laatste ingebrekestelling (kostprijs: € 6,02) alvorens de invordering van uw schuld toe te vertrouwen aan een incassobureau.
Meer informatie: Uw facturen en betalingen
Ja, u kan een afbetalingsplan voor uw afrekeningsfactuur bekomen via uw Klantenzone of op eenvoudig verzoek bij onze Klantendienst. U kan het aantal maandelijkse termijnen kiezen, zolang dit maar niet overlapt met de volgende regularisatiefactuur.
Het is echter niet mogelijk om uw voorschotfacturen in verschillende maandelijkse termijnen te betalen. U kan de periodiciteit voor het ontvangen van de facturen wel wijzigen van dreimaandelijks naar maandelijks. Door maandelijks in plaats van driemaandelijks te betalen, zullen de voorschotten minder hoog zijn, waardoor de impact van de waterfactuur op uw budget wat minder groot is.
Wanneer u verhuist, maken wij een factuur op voor het openen van een rekening. Dit omvat alleen het gedeelte van de jaarlijkse bijdrage dat betrekking heeft op de periode tussen de datum waarop u verhuist en 31 december van het lopende jaar.
De eerste verbruiksrekening wordt opgemaakt bij de jaarlijkse meteropneming. In de tussentijd ontvangt u driemaandelijkse voorschotfacturen.
Voor zover u in orde bent met al uw betalingen en wij kennis hebben van uw bankrekening, zal de betaling 14 dagen na de vervaldatum worden uitgevoerd.
Ja, de wetgeving schrijft voor dat waterdistributeurs minstens driemaandelijks voorschotfacturen moeten opmaken. Daarom ontvangt u elk jaar 3 voorschotfacturen en een jaarlijkse regularisatiefactuur. De regularisatiefactuur wordt opgemaakt na de meteropname van uw meter. De reeds betaalde voorschotten worden van dit bedrag afgetrokken.
In het geval van een leegstaand gebouw is het de eigenaar die deze vergoeding verschuldigd is.
Kan ik maandelijkse voorschotfacturen krijgen?
Ja, u kan de periodiciteit van uw voorschotfacturen wijzigen via uw Klantenzone. U kan omschakelen van driemaandelijkse naar maandelijkse facturen. Het bedrag van de voorschotten zal dan minder hoog zijn. Hierdoor is de impact van de waterfactuur op uw budget wat minder groot.