Wat moet ik doen als ik verhuis en klant van SWDE word?
U hebt nog geen SWDE-klantnummer en u wilt de meter van uw nieuwe woning op uw naam laten zetten? Hier leest u de stappen die u dient te ondernemen.

U hebt nog geen SWDE-klantnummer en u wilt de meter van uw nieuwe woning op uw naam laten zetten? Hier leest u de stappen die u dient te ondernemen.
* Deze datum moet worden overeengekomen met de voorganger of de eigenaar van het onroerend goed.
U kunt dit document hier downloaden en het ons ingevuld opsturen via ons contactformulier.
Het is belangrijk dat u ons op de hoogte brengt van elke wijziging in de bewoning van een gebouw.
Als u vertrekt, leest u de meter nog een laatste keer af in aanwezigheid van alle betrokken partijen, zodat de slotfactuur kan worden opgemaakt. Ga naar uw Klantenzone en doe het nodige in een paar klikken.
Wanneer u ergens intrekt, is het water reeds beschikbaar. Om uw situatie snel te regulariseren, gaat u naar uw Klantenzone en doet u het nodige in slechts enkele klikken.
Meer informatie: U gaat verhuizen
Wanneer u verhuist, maken wij een factuur op voor het openen van een rekening. Dit omvat alleen het gedeelte van de jaarlijkse bijdrage dat betrekking heeft op de periode tussen de datum waarop u verhuist en 31 december van het lopende jaar.
De eerste verbruiksrekening wordt opgemaakt bij de jaarlijkse meteropneming. In de tussentijd ontvangt u driemaandelijkse voorschotfacturen.
Indien een huurder een gebouw verlaat en een onbetaalde factuur achterlaat, dan geldt het “niet-solidariteitsbeginsel”. Dit betekent dat wij u niet verantwoordelijk stellen voor de schulden van uw huurder ENKEL INDIEN uiterlijk 30 dagen na de verandering van de bezetting van de woning:
In het geval van een leegstaand gebouw is de eigenaar de kosten van de bijdrage en van het geregistreerde verbruik verschuldigd tot de komst van een nieuwe bewoner.
Zie ook:
Uw verhuizing is niet geregistreerd in onze database.
Het is essentieel om dit snel in orde te maken.
Zodra u over de noodzakelijke informatie beschikt (meterstand enz.), onderneem dan zelf de nodige stappen.
U hebt al een SWDE-klantnummer? Ga naar uw Klantenruimte
Bent u nog geen klant van SWDE? Vul het online formulier in