Wat moet ik doen als mijn adres verandert?
Bent u een klant van SWDE en gaat u verhuizen? Wilt u de kosten van de meter in uw vorige woning stopzetten? Hier leest u de verschillende stappen die u dient te ondernemen.

Bent u een klant van SWDE en gaat u verhuizen? Wilt u de kosten van de meter in uw vorige woning stopzetten? Hier leest u de verschillende stappen die u dient te ondernemen.
U moet in het bezit zijn van:
*Deze datum moet zijn overeengekomen met de overnemer of de eigenaar van het onroerend goed.
Het is belangrijk dat u ons op de hoogte brengt van elke wijziging in de bewoning van een gebouw.
Als u vertrekt, leest u de meter nog een laatste keer af in aanwezigheid van alle betrokken partijen, zodat de slotfactuur kan worden opgemaakt. Ga naar uw Klantenzone en doe het nodige in een paar klikken.
Wanneer u ergens intrekt, is het water reeds beschikbaar. Om uw situatie snel te regulariseren, gaat u naar uw Klantenzone en doet u het nodige in slechts enkele klikken.
Meer informatie: U gaat verhuizen
Op het moment van sluiting, of u nu huurder of eigenaar bent, zal SWDE u een brief sturen om u op de hoogte te stellen van het einde van onze samenwerking.
Hebt u niets ontvangen?
Ga naar uw Klantenzone, de gesloten account zal daar nog 90 dagen zichtbaar zijn. Controleer op factuurniveau of de slotfactuur beschikbaar is.
Hebt u geen Klantenzone? U kunt hiervoor ook contact opnemen met onze klantendienst op 087/87.87.89.
Indien een huurder een gebouw verlaat en een onbetaalde factuur achterlaat, dan geldt het “niet-solidariteitsbeginsel”. Dit betekent dat wij u niet verantwoordelijk stellen voor de schulden van uw huurder ENKEL INDIEN uiterlijk 30 dagen na de verandering van de bezetting van de woning:
In het geval van een leegstaand gebouw is de eigenaar de kosten van de bijdrage en van het geregistreerde verbruik verschuldigd tot de komst van een nieuwe bewoner.
Zie ook:
Uw verhuizing is niet geregistreerd in onze database.
Het is essentieel om dit snel in orde te maken.
Zodra u over de noodzakelijke informatie beschikt (meterstand enz.), onderneem dan zelf de nodige stappen.
U hebt al een SWDE-klantnummer? Ga naar uw Klantenruimte
Bent u nog geen klant van SWDE? Vul het online formulier in