Wat moet ik doen als mijn adres verandert?

Chapô

Bent u een klant van SWDE en gaat u verhuizen? Wilt u de kosten van de meter in uw vorige woning stopzetten? Hier leest u de verschillende stappen die u dient te ondernemen.

banniere-demenagement-2
Inhoud

De nodige gegevens verzamele

U moet in het bezit zijn van: 

  • het serienummer van de meter; 
  • de meterstand op de datum* van de overname van het onroerend goed; 
  • indien u huurder bent, de contactgegevens van de eigenaar; 
  • indien u de eigenaar bent en het goed is verkocht, de contactgegevens van de nieuwe eigenaar. 

*Deze datum moet zijn overeengekomen met de overnemer of de eigenaar van het onroerend goed.
 

Een verzoek indien om uw account af te sluiten 

Via uw Klantenruimte 

  • Ga naar uw Klantenruimte;
  • U ontvangt een bericht dat uw verhuizing is ingevoerd en zo spoedig mogelijk zal worden verwerkt;  
  • Binnen de 14 dagen ontvangt u:  
    • een brief met alle gegevens van de afsluiting (adres, datum, meterstand enz.); 
    • uw slotfactuur.   


Log in op de Klantenruimte


 

Vaak gestelde vragen

Ik verhuis. Welke formaliteiten moet ik vervullen bij SWDE?

Het is belangrijk dat u ons op de hoogte brengt van elke wijziging in de bewoning van een gebouw. 

Als u vertrekt, leest u de meter nog een laatste keer af in aanwezigheid van alle betrokken partijen, zodat de slotfactuur kan worden opgemaakt. Ga naar uw Klantenzone en doe het nodige in een paar klikken. 

Wanneer u ergens intrekt, is het water reeds beschikbaar. Om uw situatie snel te regulariseren, gaat u naar uw Klantenzone en doet u het nodige in slechts enkele klikken. 

Meer informatie: U gaat verhuizen

Ik wil controleren of mijn dossier gesloten is

Op het moment van sluiting, of u nu huurder of eigenaar bent, zal SWDE u een brief sturen om u op de hoogte te stellen van het einde van onze samenwerking.

Hebt u niets ontvangen?

Ga naar uw Klantenzone, de gesloten account zal daar nog 90 dagen zichtbaar zijn. Controleer op factuurniveau of de slotfactuur beschikbaar is.

Hebt u geen Klantenzone? U kunt hiervoor ook contact opnemen met onze klantendienst op 087/87.87.89.

Ik ben eigenaar en verhuur mijn pand. Wat zijn mijn verplichtingen?

Indien een huurder een gebouw verlaat en een onbetaalde factuur achterlaat, dan geldt het “niet-solidariteitsbeginsel”. Dit betekent dat wij u niet verantwoordelijk stellen voor de schulden van uw huurder ENKEL INDIEN  uiterlijk 30 dagen na de verandering van de bezetting van de woning:  

  • U ons de identiteit van de vertrekkende en de inkomende bewoners meedeelt; 
  • U ons de meterstand doorgeeft; 
  • Elke woning voorzien is van een individuele meter (in het geval van een flatgebouw); 
  • U heeft aangetoond dat de staat van de installatie niet de oorzaak kan zijn van een eventueel abnormaal hoog verbruik. 

In het geval van een leegstaand gebouw is de eigenaar de kosten van de bijdrage en van het geregistreerde verbruik verschuldigd tot de komst van een nieuwe bewoner. 

Zie ook:

Solidariteit tussen eigenaar en huurder

De eigenaar / vorige gebruiker ontvangt de facturen voor mijn meter

Uw verhuizing is niet geregistreerd in onze database.

Het is essentieel om dit snel in orde te maken.

Zodra u over de noodzakelijke informatie beschikt (meterstand enz.), onderneem dan zelf de nodige stappen.

U hebt al een SWDE-klantnummer? Ga naar uw Klantenruimte

Bent u nog geen klant van SWDE? Vul het online formulier in