Mijn voorschotten wijzigen
Pas het bedrag of de frequentie van uw voorschotten in een paar klikken aan. Log in via uw klantenruimte, snel en eenvoudig!

Pas het bedrag of de frequentie van uw voorschotten in een paar klikken aan. Log in via uw klantenruimte, snel en eenvoudig!
Bekijk snel de status van uw klantenrekening.
Wij werken al enkele jaren aan de digitalisering en dematerialisering van al onze documenten.
Uw facturen worden altijd op tijd betaald. U kiest de dag van de betaling. U stopt wanneer u wil.
Het bedrag van uw voorschotten wordt berekend op basis van uw laatste verbruik. De 3 driemaandelijkse voorschotten zijn bedoeld om 3/4 van uw volgende afrekeningsfactuur te dekken. Dit betekent dat wanneer u deze laatste ontvangt, nog slechts 1/4 van het bedrag moet worden betaald.
Bij een wijziging van uw verbruiksgewoonten (wijziging van de samenstelling van het huishouden, aanleg van een zwembad of een vijver, enz.) kan u het bedrag van uw voorschotten wel aan uw eigen behoeften aanpassen en zo onaangename verrassingen voorkomen.
Ja, de wetgeving schrijft voor dat waterdistributeurs minstens driemaandelijks voorschotfacturen moeten opmaken. Daarom ontvangt u elk jaar 3 voorschotfacturen en een jaarlijkse regularisatiefactuur. De regularisatiefactuur wordt opgemaakt na de meteropname van uw meter. De reeds betaalde voorschotten worden van dit bedrag afgetrokken.
In het geval van een leegstaand gebouw is het de eigenaar die deze vergoeding verschuldigd is.
Kan ik maandelijkse voorschotfacturen krijgen?
Ja, u kan de periodiciteit van uw voorschotfacturen wijzigen via uw Klantenzone. U kan omschakelen van driemaandelijkse naar maandelijkse facturen. Het bedrag van de voorschotten zal dan minder hoog zijn. Hierdoor is de impact van de waterfactuur op uw budget wat minder groot.
Als het gebouw onbewoond is, kunt u kiezen voor ‘leeg huis’-voorschotten.
Voor driemaandelijkse voorschotten is het bedrag vastgelegd op € 30.
Voor maandelijkse voorschotten is het bedrag vastgelegd op € 10.
Elk jaar stuurt SWDE u drie voorschotfacturen (één per kwartaal) en een regulariseringsfactuur (jaarlijks) na ontvangst van uw meterstand. Als u uw budget flexibeler wilt beheren, kunt u de voorschotfacturen maandelijks ontvangen. Het enige wat u hoeft te doen is contact opnemen met onze klantendienst. Overweeg in dat geval ook om de zaken eenvoudiger te maken door domiciliëring aan te vragen. Met domiciliëring worden uw facturen automatisch op tijd betaald en behoudt u de controle over elk bedrag dat van uw rekening wordt afgeschreven.
De verplichte voorschotfacturen zijn standaard per kwartaal. U kunt de periodiciteit wijzigen via uw Klantenzone en de voorschotfacturen maandelijks ontvangen. Aangezien de maandelijkse voorschotten lager zijn, kunt u uw budget zo eenvoudiger beheren.