Vaak gestelde vragen

Uw Klantenzone

Hoe meld ik mij aan bij itsme?

Activeer uw itsme-account via deze link of klik op het tabblad ‘Mijn itsme-account’ in de instellingen van uw klantenaccount. Om naar de instellingen van uw klantenaccount te gaan, logt u in op uw klantenruimte en klikt u op de pijl naast uw meternummer rechts bovenaan het scherm. U dient vervolgens het (de) rijksregisternummer(s) in te voeren die de volgende keer dat u zich bij itsme aanmeldt, zullen worden gebruikt. 

De volgende keer dat u inlogt op uw Klantenruimte, kunt u rechtstreeks klikken op ‘Aanmelden met itsme’.

Ik kan niet inloggen op itsme, wat moet ik doen?

U dient eerst te controleren of u uw itsme-account heeft geactiveerd via uw Klantenruimte door de hierboven beschreven procedure te volgen (Zie de vraag: Hoe meld ik mij aan bij itsme?).

Als het probleem aanhoudt, kunt u contact opnemen met de itsme Customer Support op: https://support.itsme-id.com/hc/nl/sections/360006803473-FAQ.

Kan ik inloggen op mijn Klantenruimte met twee verschillende itsme-accounts?

 Ja, twee verschillende personen (en dus twee rijksregisternummers) kunnen via itsme-toegang krijgen tot dezelfde Klantenruimte. Gebruikers kunnen op elk moment worden gewijzigd via ‘Mijn klantenaccount/Mijn itsme-account’. Het enige wat u hoeft te doen is het rijksregisternummer te activeren of deactiveren.

Kan ik met één itsme-account meerdere Klantenruimten hebben?

Nee, uw itsme-account kan slechts voor één Klantenruimte (één klantnummer) worden geactiveerd. Als u beschikt over andere Klantenruimten die niet zijn verbonden met itsme, kunt u daarop inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord.

Wat als ik meerdere contracten heb?

Wanneer u naar uw Klantenzone gaat, kan u gemakkelijk het contract kiezen waarvoor u uw gegevens en diensten wilt beheren (meterstand, verbruikshistoriek, enz.). Zodra u uw transacties heeft voltooid, kan u een ander contract selecteren.